ISWARA CONVERTED TO WAJA & PERDANA

Posted by abu nu'man under
model ISWAJA...


...model ISDANA...

... camni pun ade rupenya kat Malaysia

PROTON PERDANA FUGA 2011

Posted by abu nu'man under
Setelah berita mengenai Proton Perdana akan digantikan dengan model baru untuk kakitangan kerajaan. Proton dan DRB Hicom bersaing serta memberi cadangan kepada Perdana Menteri untuk .Susulan daripada berita yang tersebar sejak beberapa hari lepas tentang kemungkinan Nissan Fuga akan menggantikan Proton Perdana sebagai kenderaan rasmi pegawai tinggi kerajaan dan ahli politik, Proton kelmarin tampil memberi penjelasan melalui Pengarah Urusannya, Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir.



EXORA PRESTIGE VVIP

Posted by abu nu'man under
Exora Prestige ini agak sesuai untuk proton jadikannya sebagai kenderaan kerajaan kerana nampak ciri2 eklusifnya terutama di bahagian dalaman serta luaran dengan kemasan lampu belakang serta krom2 silver.


PROTON EXORA TERBAKAR!!!!

Posted by abu nu'man under
Kita bukan sahaja perlu berhati-hati semasa memandu malah kita juga perlu berhati-hati semasa tidak memandu. Gambar video di bawah menunjukkan Proton Exora ini terbakar dalam keadaan tidak bergerak.


Pemandunya seorang lelaki berbangsa India dipercayai sedang tidur di dalam Exora itu & dia membiarkan enjin dalam keadaan hidup. Kebakaran berlaku lebih kurang jam 12.30 tengah malam di hadapan kedai mamak di Awana Gelang Patah & video ini sempat diambil oleh Lauser Pyoung yang berada di sana untuk menjamah nasi lemak selepas bermain futsal.

Saya amat kecewa sekali kerana ada ramai orang di sana tetapi tiada siapapun yang cuba untuk memadamkan api, mereka cuma melihat & mengambil video sahaja tanpa cuba menghampiri exora itu untuk meninjau jika ada seseorang di dalamnya.


WOW!! EXORA LANCER

Posted by abu nu'man under
Exora bodykit lancer yang dulunya saya mengangap hanya photoshop. tetapi ianya memang realiti. saya suka Design bodykit gambar pertama nampak sesuai. body kit ini memang ada dijual harganya dalam lingkungan RM1800.


Ini eksiden depan-depan diantara Toyota Avanza dan Proton Exora... agak-agak pemandu mane yang lebih selamat???